18.5.2014

Pudasjärveläisten matka Hämeenlinnaan

Hämeen Linnan opastus
Noniin! Pudasjärveläiset ovat lähteneet, ja nyt on aika käydä tilanteita vähän läpi. Toimin siis iltavuorossa: keskiviikkona tulin 11:30 ja torstaina 12:00 kouluun.

Keskiviikkona lähdimme ruokailun jälkeen Hämeen Linnaan opastetulle kierrokselle. Kierros oli mielenkiintoinen ja vieraat kuuntelivat loppuun asti oikein mallikkaasti. Seuraavana vuorossa oli Vanajanlinna, minun opastuksellani. Enhän minä edes tiennyt miten sinne mennä, mutta onneksi puhelin pelastaa päivän. Juteltiin heidän OSAO pakettiautossaan ja vaikutti mukavilta tyypeiltä. Juttelivat paljon takaisinkin :) Vanajanlinnassa Lila piti opastuksen, joka loppupeleissä jäi vähän liian lyhyeksi ja meillä oli luppoaikaa. Aikataulutus oli ainakin onnistunut tässä mielessä, että meillä ei missään vaiheessa ollut kiirettä minnekään.
Siirryimme päivän viimeiseen etappiin Tawast Golfille, jossa Iiro piti meille puttikisan.
Vanajanlinnan opastus
Porukka näytti siitä tykkäävän erityisen paljon, kun naurua kuului melkeinpä joka suunnasta. Lopuksi pidimme tosiaan pienen puttikisan, jonka minä ja opettaja Harri voitimme huikean pienellä pistemäärällä. Hole-in-onet kunniaan! Tämän jälkeen nautimme Tawast Golfin ravintolassa loistavat burgerit (paitsi jotkut #fitness tyypit söi kanasalaattia) ja päivä oli aikalailla pulkassa. Muiden lähdettyä minä, Miro ja Iiro jäimme vielä lyömään rangelle palloja. Osuttiin kaikki ihan hyvin palloon vielä :D

Iiro rangeilee

Aulangon musitiinpanot
Torstaina päivä alkoi leppoisasti vapaa-ajalla Tiiriössä. Käytin sen tietenkin palkkapäivänä shoppailemiseen Seppälässä. Shoppailtuamme menimme Corner Clubille keilaamaan, noh, keilaus on aina kivaa. Varsinkin kun voittaa. TAAS. En vaan voi sille mitään että oon vaan niin hyvä! :D Ei vaan, Harrin kanssa otettiin kisaa. TAAS. Jos Harri olisi mun opettaja, niin ei siitä tulisi mitään kun me vaan kisailtaisiin kaikesta.
Tästä jatkui matka Aulankoon minun minibussiopastuksella. Muistiinpanot ja kartta mukana tottakai! Pysähdyttiin Aulangon hotellilla, Ruusulaakson paviljongilla, Näkötornilla ja Joutsenlammella. Mielestäni opastus meni ihan ok, aina on parannettava kuten nyt olisi voinut mielestäni olla vieläkin enemmän sisältöä. Onneksi olin tehnyt muistiinpanot kaikista kohteista, sillä minun kontillenihan se sitten loppujen lopuksi meni. Paitsi näkötornin teki ykkösluokkalainen.



Matka jatkui Aulangon lomakylään, jossa vieraat majoittuivat ja grillailimme loppuillan. Jätimme myös hyvästit pudasjärveläisille. Oli kivaa järjestää ohjelmaa heille, eivät ainakaan matkalla valittaneet mistään. Se on aina positiivinen merkki hehheh. Palautteiden perusteella oli myös ollut mukava reissu heillä.



Kiitos ja kumarrus! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti