13.4.2014

Markkinointiviestintä: Johan&Nyström

Mihin kohtaan asemoisit Johan&Nyströmin?















Miten Johan&Nyströmillä toteutuvat
Cross-selling: Lisämyyntiä voi parhaiten tehdä kassalla. Nettisivujen perusteella pystyy hyvin näkemään, että he myyvät kahvia ja teetä kotiinkin. Tämä on hyvä mainita kassalla, sillä jos asiakas rakastuu kahviin, hän varmasti haluaa sitä myös kotiin. Lisäksi on myös makeat ja suolaiset kahvileivät joita voi suositella.

Upselling: Esimerkiksi kassalla voi suositella kalliimmalla menetelmällä valmistettua kahvia tai teetä ja kertoa siitä.

Kuinka Johan&Nyström hyödyntää mobiilimarkkinointia?
Nettisivu löytyy myös mobiiliversiona. Sieltä löytyy mm. uutisia, tietoa yrityksestä, kahvit ja teet. Myös facebook -sivut löytyvät.

Mihin ylivoimaisuuteen tai ylivoimaisuuksiin perustuu sinun mielestäsi Johan&Nyströmin kilpailuetu?
He ovat ylivoimaisia kahvimarkkinoilla, sillä ihmiset haluavat nykyään tietää mitä he syövät/juovat ja mistä se tulee. J&N:llä kahvi tulee suoraan tuottajilta, ilman välikäsiä. He voivat suoraan kertoa mitä se sisältää ja mistä se tulee. Tästä syystä jokainen kahvierä onkin erilainen, ja sen parhaita puolia pyritään tuomaan esiin. Lisäksi he jauhavat kahvin juuri ennen valmistusta, mikä tekee siitä erittäin tuoretta. Nettisivulla he kertovat kahvin matkan pensaasta kuppiin, suosittelen katsomaan sen tästä linkistä.

Segmentoiko Johan&Nyström? Jos, niin miten?
Uskon, että J&N:än ei tarvitse tehdä tätä, sillä heillä on niin paljon erilaisia kahvi- ja teelajeja että jokaiselle löytyy jotakin.

Kuvaile Johan&Nyströmin tuotetta
Ydintuote: Kahvi ja tee, jonka valmistusmenetelmät tiedetään tarkasti.

Lisäarvo: Yrityksellä on tuotteita, joita muut valmistajat eivät tee tai edes pysty siihen.

Imago/mielikuva: Tuotetta selaillessani nettisivulla, tulee mieleen erittäin puhdas ja hyvä kahvi. Reilun kaupan kanssa yhteistyö, kertoo heidän olevan hyvällä asialla. Välittävä yritys, joka haluaa tuoda hyvää kahvia ihmisille.

1 kommentti: